Monday, May 5, 2008

Piranesi - eeuwig modern design

Het was vrijdag wel erg mooi weer, maar ik móest en zou de Piranesi tentoonstelling in het Teylers Museum zien. De bizarre gravures van de kunstenaar die van 1720 - 1778 in Venetië en Rome leefde. Wie kent niet de bekende pr[img_assist|nid=37|title=Piranesi poster|desc=|link=none|align=left|width=70|height=100]ent die Jeroen Krabbé geïnspireerd heeft bij de verfilming van "De ontdekking van de hemel"? Nou, die hing daar dus. Carceri dínvenzioneCarceri dínvenzione Gelukkig hing er nog meer moois en dat was voor mij een kennismaking met werk van Piranesi dat veel minder bekend is. Trouwens ook een kennismaking met het prachtige Teylers Museum, waar ik ooit wel eens eerder geweest ben, zonder dat het toen veel indruk achter liet. Maar nu liep ik met open mond door de rest van het gebouw heen - ik had helaas niet veel tijd meer om ook de rest van de collectie te bezichtigen. Met dat mooie weer leek een drankje op het terras van Brinkman me wel gepast, maar het was zo onbeschoft druk, dat de mensen bij elkaars tafeltje stonden te wachten of ze aan konden schuiven als jij opstond. Dus binnen gezeten, werden we ook sneller bediend.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.